Jag vet, jag vet. Men är det den fjortonde så är det, y’know. Also är det här en absolut tune alla dagar på året, så det så.

HOWDY. Glad alla hjärtans dag, och så vidare! Jag har, as per usual, gjort absolut ingenting för att utmärka den här dagen (både för Ondskefull Kapitalism-orsaker och också för att ??? allmänt skumt koncept ???), men den har varit himla mysig ändå. 

Sedan vi hördes senast var jag ute med Yen och Francesca och såg Black Panther på bio. Francesca var sen så jag och Yen vandrade runt lite och åt middag och småpratade någon timme which was nice, innan vi mötte Francesca vid bion. Black Panther levde upp till mina förväntningar, i alla fall. Allmänt normal superhjältefilm, fast gjord ordentligt, y’know? Det är nog min generella åsikt. En Marvel-film gjord som Marvelfilmer alltid borde göras. 

Representationen var A+ (bara literally T V Å av karaktärerna i typ hela filmen var vita, och det var nästan alltid fler kvinnliga än manliga karaktärer närvarande i varje scen ??? så himla uppfriskande efter den allmäna Blond White Guy-mellanmjölken som Hollywood alltid är annars), skurken hade vettiga motiv som man förstod och sympatiserade med (also killen som spelade skurken var cirka den vackraste människan jag sett i mitt liv och jag kunde knappt fokusera på filmen på grund av hans perfekta ansikte men det var ju bara en extra bonus så y’know), och ploten hade en del klyftiga små twists and turns som jag gillade. Definitivt bästa Marvelfilmen på väldigt länge. Kanske någonsin, tbh.

Åkte hem efter bion var slut, och välkomnades av Josh som hade gjort pannkakor (since det var Pancake Day här den trettonde och Josh var allmänt offended att jag inte var hemma på hela kvällen så vi kunde göra pannkakor ihop enligt vad som numera är gammal tradition). Åt några innan midnatt för att jag skulle ha ätit pannkakorna på rätt dag (de hade Maltesers-spread på sig och jag DOG det var så GOTT), innan jag gonade ner mig i soffan med Josh resten av kvällen.

Alla Hjärtans Dag var mindre obnoxious på jobbet än jag hade väntat mig (jobbar man på ett ställe mest känt för sin medverkan i en av världens mest populära romcoms känns det ju som om Alla Hjärtans Dag borde vara extra outhärdligt), men det ösregnade och blåste halv storm mesta dagen, så vi undkom rätt lindrigt ändå.  Olga beställde mer böcker mesta dagen, och jag ägnade mig åt att beta av den här helt rimliga to do-listan:
(null)
(null)
Nyss omnämnda draken jag fick i uppdrag att bygga. Satt halva dagen bakom kassan och lyssnade på ledsamma kärlekslåtar från 60-talet och byggde plywood-drake. Stark arbetsdag, med andra ord.

Slutade runt fem och drog hem och läste His Dark Materials en stund (är SÅ nära slutet men det finns inte en chans att jag hinner klart den imorrn och jag är IRRITERAD). Var egentligen meningen att vi skulle spela D&D ikväll (like the true romantics we are), men typ hela gänget backade ur i sista sekund, så istället hade jag och Josh en sedvanlig night in istället. 

Josh lagade spaghetti carbonara, och därefter hämtade vi alla täcken i hela huset och bundled up i en hög i soffan, där vi sedan låg hela kvällen och gosade, åt fancy chokladpraliner Josh hittat i nåt skåp, och såg på Good Morning Call och sjätte säsongen av Skins (såg klart på Good Morning Call och Josh menade att vi behövde titta på något annat romantisk dagen till ära och allt, men vi hittade inget så vi bedömde att Skins fick vara nära nog). 

Stannade uppe alldeles för länge och grätskrattade åt massa olika sätt folk stavat fel till ordet ’pregnant’ (min personliga favorit var ’gregnant’ tbh), innan vi till sist called it a day och jag fick min sedvanliga godnattpuss och gick och la mig.
Så, ja. Oavsett datum är livet alltid ganska fint och affectionate och mysigt, faktiskt. Är inte det lite fint, så säg.

Anyhow. Imorrn är det torsdag, jag ska hänga med Mats en sista gång, och sen jävlar ÅKER VI ÄNTLIGEN TILL STOCKHOLM. AAAAAA DET ÄR SÅ HIMLA SNART JAG FÅR PANIIIIIIK


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress