Enda rimliga musikvalet för en vecka som denna, ändå.

Hej igen! Jag är hemma igen!! Det har varit åtta månader sen sist, men nu är jag äntligen här igen. Känns helt konstigt att vara tillbaka, som om det dröjt flera år. Trots allt som har ändrats sen jag var här sist, känns det ändå som en bit fallit på plats igen, som alltid. Känns fint att veta att den känslan fortfarande är kvar.

Anyhow. Innan jag kom hit spenderade ju jag och Josh en helg i huvudstaden. Tog dit honom för att till sist få bevisa att svensk vinter är hemsk (since han älskar snö och vägrar förstå hur jag inte gör det), men såklart kom vi dit på en helg där snön var perfekt kristallklar kramsnö och solen oftast sken från klarblå mild himmel. Perfekt semesterväder, sämre väder för the point I was trying to make. Kommer aldrig få glömma det här nu. Oh well.

Det var, oavsett, en av de mysigaste helgerna på länge. Kom till Stockholm på fredagkvällen, och mötte Juni på Centralstationen. Åkte hem, drack te och pratade skit halva natten. Juni hade förkylningen från helvetet hela helgen, så jag och Josh spenderade mesta helgen med att finkulera runt själva. Har inte varit i Stockholm på typ sju år, och såg inte speciellt mycket då heller, så det var najs att faktiskt få se allting in person ordentligt till sist. 
(null)
Vet ju att jag är lantis och måste hata Stockholm av princip, men det är ju inte helt hemskt från rätt vinkel ändå.
(null)
Josh var content med fin utsikt i fin solnedgång
(null)
Alltså. This though.
(null)
Gick en runda längsmed vattnet och såg på fin arkitektur och hade snöbollskrig, som sig bör
(null)

(null)

(null)

(null)
Tog kort på ännu mer fina hus och Josh hade långa utläggningar om olika sorters sten och cement för han är en tönt och hänger för mycket med arkitekter
(null)
När vi blivit trötta från allt promenerande hittade vi en bar lokaliserad i vad som essentially var en grotta. Drack pilsner och åt svindyr lunch och pratade om hur vi nästa år borde ha en ultimat vintersemester och hyra en stuga i Finland och spendera en vecka med att läsa böcker framför en brasa. Fick lite gåshud av bara tanken tbh.
(null)
Gick runt i Gamla Stan och tjuvlyssnade på guidade turer och fikade på mysiga caféer
(null)

(null)
Visade Josh  Sveriges politiska säte och insåg att jag behövde anstränga mig för att minnas vad stadsministern heter.
(null)

(null)
Åt kladdkaka i ett soffhörn på ett café, och gick sedan hemåt igen under en hel massa fairylights.

Kom hem till Juni, och spenderade därefter kvällen med att se Melodifestivalen och Swiss Army Man medan vi var hopgosade i Junis säng. Bästa sättet att spendera en kväll, ändå.

På söndagsmorgonen åkte jag och Josh så gott som omedelbart ut till Skansen. Det snöade konstant, och Skansen var allmänt tom, men honestly tror jag vi kom dit på ideal tid. Var nästan ingen där, och alla djur i Nordiska Djur-sektionen var ute i sina hagar since det var idealt väder. Såg lodjur och varg och älg och allt möjligt, medan hela parken var tom och tyst och sådär snödämpad. Så himla fint.
(null)
A GOOD BOY.
(null)
Pictured: förtjust britt i snö.
(null)
Det absolut svenskaste petting-zoo:t världen någonsin skådat.

Efter vi hade fikat (Josh åt en Buddharulle och såg hela sitt liv spelas i revy. Fikalivet är svårt att anpassa sig till för stackarn, alltså) åkte vi till Juni igen, och gick ut och åt thaimat på en av Junis favoritrestauranger. Hela restaurangen var täckt i fairylights och jag åt en av mitt livs godaste pad thais och all was well.
(null)
Liksom. Så coolt ställe???? Jag och Josh gjorde upp stora planer om att göra lägenheten exakt likadan.

Åkte hem efter det, och gosade i Junis säng och visade henne allt vårt favoritinternetcontent. När Juni ville gå och lägga sig återvände vi till vardagsrummet och såg lite mer content hoptrasslade på soffan innan vi gick och la oss också.

(null)
Vill spendera alla mina kvällar hopgosad mellan mina två favoritmänniskor, tack.

Hade inte jättemycket tid på måndagen, since mitt flyg gick rätt tidigt. Vaknade vid tio, och jag och Josh startade dagen med att prata om vad vi drömt under natten, innan vi tog oss upp, och Juni tog med oss till ett av sina favoritfik. Åt våfflor och drack asgoda milkshakes till frukost, innan vi åkte in till centrala Stockholm igen.
(null)
(null)
Juni tog denna med sin polaroidkamera, som kan vara det mest precious fotot på mig och Josh någonsin.

Gick runt vid Sergels Torg och Drottninggatan ett tag, innan det var dags för mig att gå till min flygbuss. Kramade Juni och Josh hejdå, och hoppade på bussen och kände mig genast mycket tommare. Kommer sakna dem båda så himla mycket, alltså (kommer visserligen se Josh igen om typ en vecka så det är ju lite mer bearable, men ändå).

Var så himla skönt att ta ett inrikesflyg och komma direkt till Ronneby utan att behöva åka i evigheter från Köpenhamn. Mamma, pappa, Elin och Marion mötte mig på flygplatsen, och den lilla biten som fallit bort när jag sa hejdå till Josh och Juni föll på plats igen. Åkte hem, åt asgod kycklingsallad, följde med Elin ut i stallet för att kvällsfodra hästarna och borra in näsan i lite gammal hederlig hästlukt igen, och spenderade resten av kvällen med att se på tv, hetsäta ostbågar och dricka vin. All is well. Underskattar alltid hur mycket jag saknar att vara hemma.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress