Hej igen! Helgen är över, och den har spenderats precis som jag hade förväntat mig, på absolut bästa sätt. Jobbade rekordkort skift på fredagen (Olga hade dåligt samvete för att hon hade lämnat mig ensam med baksmälla hela torsdagen, så hon kom in vid tolv och jobbade mitt skift åt mig istället god bless). Gick och gjorde lite allmänna ärenden innan jag gick hem igen och läste His Dark Materials och sov tills Nat dök upp på fredagkvällen, snart åtföljd av Josh som lagade kvällsmat till oss. Vi visade Nat fyratusen variationer av vårt nya favoritmeme i timtal tills hon däckade efter att ha rest halva dagen och jag och Josh såg på Good Morning Call och brottades i hallen till tre på morgonen som ett par femåringar som är uppe efter läggdags olovandes.
 
Jobbade på lördagen tillsammans med Fernando och Sophie utan några större dramatiska händelser, och kom hem vid femsnåret någon gång. Nat var ute med en av sina kompisar, så jag och Josh spelade Humans Fall Flat och försökte komma förbi nivån vi krabbat med i frickin VECKOR nu. Vi kom en liten bit på vägen, men när Nat kom hem hade vi gjort väldigt lite framsteg i allmänhet.
 
Vi åt kvällsmat, och därefter tyckte Josh det var dags att till sist lära oss att spela Settlers of Catan, som han har haft literally så länge jag känt honom fast som vi aldrig har spelat. Det var mycket roligare än jag hade väntat mig - det var som att spela Risk, fast utan allt krigande. (Kan ha varit ett så stort fan av det för att jag vann också, men y'know. Shhh). När vi spelat klart framemot elva spenderade vi resten av kvällen hopgosade i soffan (jag låg i mitten och hade både Nat och Joshs huvud i knäet medan jag strök dem över håret och honestly om inte det är min favoritposition att befinna mig i i hela världen så vet jag inte vad).
 
Lovade varandra att stiga upp i tid till brunch nästa dag, men, well, som alltid är konceptet "brunch" ett rätt löst koncept för oss, och framemot ett pallrade jag mig upp till sist, sa godmorgon till Nat (som as per usual hade vaknat i normal tid som en normal människa), och gick och sparkade upp Josh. Därefter hamnade vi båda på soffan med Nat, där hon höll på att redigera ihop ett filmklipp för att försöka vinna en massa pengar från National Rail att resa för. Jag och Josh låg i en hög bredvid och assisterade till vår fulla kapacitet (jag låg mest och frågade vad allting betydde och hade ingen aning om hur någonting fungerade så jag var extra mycket till nytta).
 
Vi tog oss ut ur huset till sist framemot tresnåret på eftermiddagen, och gick genom det allmänt våriga solskenet ner till Camden och vårt älskade Drafthouse (London har varit så himla vårigt de senaste dagarna och så ska jag åka direkt härifrån till snorkalla Sverige i typ en och en halv vecka ??? alltså varför). Åt Sunday Roast (eftersom det visade sig att Nat aldrig hade ätit det förut??? skandalöst), och eftersom det därefter "bara" var typ tre-fyra timmar tills Nats tåg hem till Stoke gick, så bestämde vi oss för att vi lika gärna kunde stanna på puben. Finns ju inget så mysigt som en hel söndag på puben, honestly. Beställde in en massa asgoda pints, och satt där i timtal och bara babblade om allt möjligt tills det var dags för Nat att hoppa på bussen till Euston. Sa hejdå till henne på busstationen och promenerade hem. Åt bakpotatis till kvällsmat, drack en massa öl, Skypade med Joshs föräldrar i någon timme och halvsov sedan i soffan med ansiktet i Joshs hår hela resten av kvällen. Livskvalitét right there, alltså.
 
Inledde måndagen starkt med drygt tolv timmars sömn, för att sedan väckas av hur mycket mensvärk jag hade (GOTTA LOVE IT när kan man få skrota konceptet med att ha en livmoder egentligen för jag är VERY OVER IT). Tog mig ur sängen, tog en dusch, åt crumpets och drack chaite till frukost, och spenderade några timmar med att se på Youtube, lyssna på Frank Turner och slöscrolla genom halva internet. Väldigt intressant hur måndagar alltid lyckas vara mina mest produktiva dagar och samtidigt mina allra minst produktiva dagar. Spenderar liksom fem timmar i soffan och stirrar på Instagram och därefter resten av dagen med att springa på ärenden och storstäda. Ah. Duality of man.

När jag hade slöat klart hoppade jag på tunnelbanan in till stan. Kilade inom Primark och investerade i lite nödvändigheter som nya strumpbyxor och en ny plånbok, innan jag gick vidare till Scandikitchen och dagens main uppdrag: semlor! Har varit så himla sugen på det sen jag sett alla därhemma äta massvis, så det fanns inte en chans att jag skulle låta fettisdagen bara gå mig förbi sådär. De var till och med rätt billiga, vilket jag inte hade räknat med since man alltid kan ta överpris för svenska grejer utomlands.
(null)
AH. MY BEAUTIES.

Åkte hem igen efter det, och gjorde veckans storstädning av lägenheten. Since viinte gjort så mycket under helgen annat än att dricka öl och gosa i soffan, så gick det rätt snabbt att få undan. Josh kom hem när jag bestämt mig för att färga om håret (tog resten av den lila färgen jag försökte färga hans hår med och fick ultimat pastellila så jag är allmänt nöjd), jag skickade ut honom med insorteringen (det är dealen - jag har inget emot att alltid städa huset så länge jag inte behöver deala med sopor), och därefter spenderade vi resten av kvällen hoptrasslade i soffan och såg klart på femte säsongen av Skins

De sista tre avsnitten var något av det mest bonkers jag har sett. Halvskrek rakt ut flera gånger när allting bara fortsatte bli mer och mer ridiculous. De första säsongerna var ju obviously bättre på typ alla sätt, men det finns ett så sjukt underhållningsvärde i den tredje generationen som inte borde underskattas ändå. Är så intrigued att börja på sjätte säsongen nu. Herrejisses.

Så, ja. Det var helgen i ett nötskal, det, pretty much. Veckan som kommer är, as per usual, helt fullbokad, men fullbokad med skoj. Till att börja med är planen att gå med Francesca och Yen och se Black Panther på bio imorrn efter jobbet, och därefter ska jag spendera Alla Hjärtans Dag med att spela Dungeons and Dragons, sedan ska jag och Josh eventuellt på middag med hans föräldrar på torsdag när de är in town, och så på
fredag åker vi äntligen till STOCKHOLM. DET ÄR SÅ HIMLA SNART NU. AAAAA ÄR SÅ PUMPED.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress