Den här absoluta TUNEN återkom in i mitt liv under dagen. Kommer nu återgå till att lyssna på den 24 timmar om dygnet som sig bör. Vet inte varför jag slutade.

HOWDY. Måndagen har kommit och gått, och den har varit precis allting jag behövde. Fick mig typ tolv timmars sömn, pallrade mig upp och inledde dagen med att slänga in en tvätt och sedan gå ner till Tufnell Park och handla lite frukostsupplies (samt blommor och glass since båda var på extrapris som genom någon sorts gudagåva). 

Gick hem och åt crumpets och drack chailatte, och pratade en stund med Marion på facetime. Var himla fint att få prata med henne en stund - saknar henne i mitt Londonliv så himla mycket så det var fint att få en liten dos av Marion i mitt liv ändå. Ska bli så himla najs att återse henne om ett par veckor igen. 

När vi hade lagt på satte jag igång med dagens main project: storstädning. Var en sån där röra i vardagsrummet efter festen att man inte riktigt vet vart man ska börja, men när jag väl satte fart var det inte så himla mycket. Knappt ens så mycket tomflaskor, vilket var helt mirakulöst med tanke på hur på lyset jag och Josh speciellt var (antar att man sparar på mycket flaskkonsumtion om allt man dricker är gin ur en literflaska..........).

 Var mer en fråga om att samla upp alla teckningar folk hade ritat, och att konstant hitta mer och mer hattar i vartenda skrymsle (bara den aspekten säger ju typ allt om the kind of parties det här huset håller i). Lyssnade på De Staat och SWMRS, och fick hela härklet skinande rent på bara några timmar. Så himla najs att få rista ur mattorna och städa bort alla fimparna och moppa vinfläckarna ur golvet alltså. Nystädat hus får mig att känna mig som en ny människa varenda gång.
(null)
Efter-fest-stilleben: Avsvimmad uppblåsbar enhörning i ett hörn, bortkastad hatt, skott från ett airgun, en mugg någon drack vin ur när glasen tog slut, en hög med teckningar, gammal ölburk, ballonger, mantel med skogsmotiv, samt en plastpåse med kakor direkt från frysen. Classic.
(null)
Pre-städning
(null)
Och slutresultatet efter lite välbehövt skrubbande.  Mmmm älskar lukten av citrongolvputs.

Efter jag städat klart åt jag en halv burk glass och läste halva boken Josh skrev  under Nanowrimoför ett par år sen (typiskt Joshbeteende att en dag bara känna för att skriva en bok och så bara fkin svänga ihop nåt på en månad). Den var irriterande bra (oförvånande since han är bra på allting han bestämmer sig för att vara bra på den jäveln), men luckily gjorde det mig mindre avundsjuk och mer sugen på att skriva själv istället, så jag tog upp datorn och skrev lite mer på Post-Apocalyptic Post-Office

Hade skrivflyt för första gången i hela det projektet!!! Kan inte ens minnas senaste gången jag hade det. Var så himla härligt. Mest att veta att jag fortfarande besitter förmågan att få det, tbh. Är på andra kaptiltet nu, och har väl skrivit kanske max 3000 ord, men ändå. Känns ändå som om det kanske kan bli nån reda på det här, så småningom.

Josh kom hem framemot kvällen, och vi gjorde vad vi alltid gör och hade allmänt soffgos, despaired över en video om hur man gör eclairs på värsta möjliga sätt, pratade om säsongsavslutningen av Within the Wires, och pallrade oss i säng.
En perfekt måndag, med andra ord. Verkar som om jag kom undan från helgens eskapader mycket bättre än jag nog förtjänade. Känner mig så himla utvilad. God bless.
Imorrn är det tisdag, jag har blissful sovmorgon, och därefter ska Mats komma hit för allmän wholesome hangout. Är så himla taggad.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress