Har lyssnat massvis på Frank Turners nya skiva since jag ska se honom live för första gången imorrn och alltså? Älskar denna man? I have been blind for so long? 
 
Hej igen! Inte ens en vecka sen sist! Det ni! Don't get used to it, men ändå. Josh och hans familj (som är här och hälsar på tills på tisdag), är på gig i någon timme till, så jag passar på att kika in här medan jag inte har gäster att underhålla (vilket börjar vara my natural state of being, to be honest). Anyhow. Sedan vi hördes sist har jag mest varit inte i London, faktiskt. I torsdags spelade Josh D&D hela kvällen, så jag åt pasta och pratade med pappa en stund och läste en massa i A Vindication of the Rights of Woman och blev arg på hur den boken var skriven 1792 och partiarkatet fortfarande är bullshit.
 
I fredags stängde jag affären tidigt, mötte Josh på Liverpool Street's tågstation, och hoppade på ett tåg upp till Suffolk och den lilla byn där Joshs föräldrar bor. Roade oss hela tågresan med att läsa utdrag ur asdåliga Amazon-vampyrromaner (vår favorit hette Big Crimson. Liksom???? Hur kan man döpa en vampyrbok till BIG CRIMSON och INTE inse hur HYSTERISK ASROLIGT det låter???), samt blev orimligt emotionellt fästa vid en random Amazon-reviewer som skrev bokrecensioner om nyss nämnda trashiga vampyrromaner. Josh gjorde dramatiska uppläsningar från vampyrböckerna för mig med raspig vampyrröst och fick alla som satt runt oss att flytta ifrån oss. Standard.
 
Blev upplockade från tågstationen vid niosnåret, och åkte direkt hem till Joshs föräldrahem där vi blev mötta av varsitt glas vin och fiskpaj till kvällsmat (alltså är så ändlöst glad att jag blivit semi-adopterad av Joshs familj at this point för ÅH som jag saknar att åka hem till skogen och få hemlagad mat och bara bli områdd sådär som man bara blir av föräldrar). Kvällen spenderades därefter med att inta mer och mer vin, skråla med i Frank Turner-låtar på Youtube, och prata om lite allt möjligt (at some point dök Joshs pappa upp med varsitt glas champagne och Joshs mamma sa att vi skulle skåla för att fira att jag och Josh blivit tillsammans och hur glada de var för vår skull och jag bara!!!!!!! HUR GULLIGT).
 
Kom inte i säng förrän typ halv fyra på morgonen, efter att vi alla gett upp på att se klart avsnittet av Coronation Street vi försökt ta oss igenom (eller, well, som Josh varit den enda som framgångsrikt sett since jag och Joshs mamma somnat i soffan typ direkt). Sov i en av Joshs systrars gamla rum (since Joshs pojkrumssäng är PYTTELITEN och knappt har plats för en enda människa). Sov i sängen som stod på exakt samma plats som Joshs vagga stod när han var nyfödd, vilket var så himla fint på något vis. Tycker om att bli presenterad för någons rötter, att se precis exakt var de kom ifrån på ett sånt ingående sätt som man får när man ser var någon växt upp.
 
Lördagen inleddes med frukost i form av te och fruktbröd (britter älskar att stoppa frukt i precis ALLTING och även fast jag var tveksam till att börja med så är jag övertygad nu), och några avsnitt av den nya säsongen av Taskmaster innan vi hoppade in i bilen och åkte till ett jättestort naturreservat några kilometer bort, eftersom de ville visa mig lite actual Suffolknatur nu när jag för första gången var där när allt inte var mörkt och/eller täckt i snö. Skogen var hur fin och mysig som helst, och påminde mig så mycket om skogarna hemma att jag fick hemlängtan, och vi gick en lång promenad runt små stigar och Joshs familj debatterade mellan sig vilka arter alla olika svampar och träd och blommor var, och jag zonade ut konstant för att bara andas så mycket skogsluft som bara fick plats i lungorna. Kom hem igen allmänt trötta och väldigt nöjda, precis lagom tills det började regna.
Liksom titta så fint??? Brittisk natur är ju himla najs när den vill ändå
 
På kvällen gick vi till en restaurang som låg högst upp i en teater, där all mat hade blivit foraged, alltså plockat från de lokala skogarna. Tydligen är den jättepoppis och man måste boka bord flera månader i förtid, och honestly förstår jag det helhjärtat för HOLY SHIT vilken mat???? Fick någon sorts svamppaj till förrätt som kan vara något av det godaste jag någonsin ätit??? Herrejösses.
 
När vi var klara några timmar senare, efter att ha blivit proppmätta på asgod mat och pratat om allt ifrån pirater till Les Miserables, promenerade vi hem. Jag och Josh gick i förväg hand i hand i ösregnet och Josh pekade ut alla ställen han hängt på när han var liten och allt var så himla wholesome och fint.
Såg på Eurovision när vi kom hem (och blev arga på Israel, som sig bör), och stannade uppe alldeles för länge och såg på rouletteprogram (jag och Josh älskade programledaren, som helt uppenbart dragit direkt till nattsändningen direkt efter en utekväll och verkligen couldn't have given less of a shit och det var helt hysteriskt), innan vi till sist pallrade oss i säng.
 
Idag åkte vi tillbaka in till London med Joshs föräldrar framemot förmiddagen (efter att ha börjat dagen med en kopp te och Doctor Who-repriser alltså jag var verkligen gjord för ett liv i det här landet ändå). Mötte upp Joshs storasyster vid vår lägenhet, och drog därefter ut och åt lunch på en pub i närheten innan vi kom tillbaka, såg på alla bilderna från Joshs systers bröllop (de var SÅ HIMLA FINA alltså wow så himla synd att jag inte kan bevisa detta faktum för de var så himla vältagna allihop), försökte lista ut vilken sorts träd som växer utanför vår balkong (vi gick allihop igenom ändlösa trädlistor på internet utan att hitta något och så googlade jag pointy tree leaf och hittade att det var en silver maple direkt ???? alltså i just), skypade med Joshs andra syster som var den enda i familjen som inte var i London, och drack lite mer te innan Josh och resten drog iväg till Roundhouse för att se Frank Turner och jag stannade kvar hemma (det är typ en festival hela helgen och de hade köpt en biljett till mig att följa med imorgon och I AM SO PUMPED). Passade på att storstäda huset när jag ändå hade tid och förmodligen inte kommer ha tid att göra det imorrn. Känns ju rätt najs att ha det fint och städat när man har gäster, oavsett, ju.
 
Så, ja. Imorrn ska jag, Josh och Joshs föräldrar se Frank Turner, och däremellan bara få in en massa najs quality time. Ska baka scones till alla imorrn bitti, är planen. Är så himla mysigt att vara omgiven av familj igen, alltså. Det är inte ens min, men det är close enough att det ska räknas ändå.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress