Alltså HMLTD är nog fan inkapabla att släppa en enda låt som jag inte genast blir hundraprocentigt besatt av. Denna TUNE. Vill bara lyssna på det här för evigt. GUD.
 
HOWDY! Det har varit en lugn vecka den här gången, comparatively. Har fortfarande varit lite sådär konstigt deppig och allmänt on edge, men när jag slutade bara gå runt och ha ångest över det by my lonesome och istället faktiskt prata med folk om det så blev det mycket bättre. Låg i Joshs knä och bara kastade ur mig precis hela min konstiga fas jag är i och hur dålig och meningslös jag har känt mig och han bara strök mig över håret och protesterade mot hela konceptet och ju fler personer jag pratat om det här med desto fler säger att de känner exakt likadant för tillfället? Är väl en säsongsgrej den här gången också. Får det oavsett att kännas lite bättre, så det är ju alltid nåt. Är ju alltid lättare att ta itu med såna här saker när man listat ut varför man fått för sig dem till att börja med.
 
Anyhow. Veckan har, som sagt, varit ganska lowkey och trevlig. I tisdags var Ellie här och tvättade och vi såg på typ en hel säsong av Lovesick innan vi var tvungna att tvinga oss själva att sluta precis innan de sista två avsnitten (GUD den serien är så BRA jag kan inte få nog). I onsdags jobbade jag och Olga sent och förvandlade hela affären till ett magical festive dreamland, vilket var allmänt bäst. Att sätta upp juldekorationer är ju en av mina bästa grejer i livet, och att få göra det i en bokaffär gör ju hela konceptet SÅ mycket mer tilltalande på alla sätt. Delade på en flaska vin vi hittade i kylen och hängde upp enorma snöflingor överallt och spillde glitter över hela affären och det var bara en allmänt good time på alla sätt och vis.
 
Torsdag var D&D-dag, och i fredags hade jag och Josh övertalningskampanj för att få George att gå ut med sina kompisar, och spenderade därefter kvällen med att dricka vin och spela en tretimmarssession av Carcassonne (som George hatar vilket är varför vi måste passa på när han inte är hemma haha) och se på gamla dåliga avsnitt av Doctor Who (vi har börjat någon sorts rewatch men bara med de allra mest tacky avsnitten vilket ju är questionable men också helt och hållet typiskt oss på alla sätt och vis).
 
I lördags jobbade jag ett allmänt hektiskt jobbskift, och därefter åkte jag, Josh och George ut till där Ellie har sin båt för tillfället för att fira hennes födelsedag med en bunta folk. Ellie hade satt upp en lägereld och alla drack mulled cider och klappade hundar och det var hur mysigt som helst (förutom att Ellies båt-toa är trasig så att alla fick gå och kissa på ett fält bredvid vilket var A REAL HASSLE). Pratade med massa folk och hade en allmänt mysig kväll tills klockan var typ ett och vi var allmänt genomfrusna och bestämde oss för att dra oss hemåt. Drack en shot whiskey för att hålla värmen, och njöt av hur vår promenad till bussen fick våra fötter att vakna till liv igen efter att inte ha känt dem på flera timmar. Satt på bussen och blev alldeles exalterade över alla de bästa sätten vi skulle kunna värma upp oss på när vi kom hem, och när jag och Josh till sist kom hem till lägenheten vid två bäddade vi ner oss under två duntäcken alldeles ihoptrasslade och såg på ett gammalt Doctor Who-avsnitt och jag somnade stenhårt och brände vid kanelbullarna jag ställt in i ugnen. Sov med båda duntäckena hela natten och fick ändå inte tillbaka all kroppsvärme förrän morgonen efter. Så kallt, men så värt. Så himla mysigt. Var så länge sen mina kläder luktade rök som inte var från att ha stått i någons tobaksmoln på en balkong.
 
Söndagen var också, as always, allmänt ultimat. Jag och Josh vaknade vid typ tolv, och spenderade därefter ett flertal timmar med att gosa, fippla med en massa konstiga fotogenereringsappar (som essentially kombinerade olika sorters bilder och vi försökte komma så nära som möjligt till en häst i flera timmar utan att lyckas) och läsa varandras twitterfeeds innan det var långt in på eftermiddagen och vi till sist pallrade oss upp, lagade tostadas till frukost, och därefter spenderade essentially resten av dagen med att spela tv-spel, dricka vin och se på mer Doctor Who. Perfekt.
 
Och så idag har det varit måndag, som jag spenderat på klassiskt vis. Sov aslänge, gjorde yoga, åt lyxfrukost (aka två olika sorters belgiska våfflor och världens största mugg med te), städade huset och skrålade ABBA-låtar to my heart's content, och pratade om livet ocoh julklappsförslag med mamma i någon timme. Gud, älskar måndagar. Det är typ den enda dagen på hela veckan som får mig att känna mig i fas med mitt generella vuxenliv. Så skönt att bara ha en hel dag att bara ställa allt till rätta, liksom.
 
Har precis ätit kvällsmat (Josh gör alltid för stora portioner till mig som jag oftast inte orkar äta upp men ibland, som idag, lagar han något ASGOTT som jag inte kan låta bli och så äter jag upp allting och blir dömätt och får näradödenupplevelser så that's where we're at currently), och ska nu nog mest försöka redigera lite Secret Star Service medan Josh har band practice och därefter most likely se på lite mer Doctor Who. Nästa vecka verkar ganska lugn den med, faktiskt. Ska gå på queer standup med Mats på torsdag, klippa mig och spela D&D på fredag (inte samtidigt, dock), gå på bio med Paul och Emma och gänget på söndag, och däremellan har jag och Josh storslagna planer på hur vi ska göra lägenheten the absolute most festive place on the planet. Ska köpa gran och tacky julgranskulor och juldukar och hela köret. Så himla taggad. Festive is bestive, som vårt generella hushållsmotto är.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress