Spotify släppte hela Joan Jett and the Blackhearts' diskografi för första gången någonsin häromveckan, så gissa vem som fallit right back i en enorm Joan Jett-fas igen. Såna TUNES ju. Och GITARRERNA. Ah.
 
Hej igen! Välkommna tillbaka för ännu en sedvanlig veckorapport. Jösses, remember när jag brukade ha tid att göra det här varenda kväll? Vemfan var man ens. Anyhow. Tänker tillbaka på veckan som ganska lugn och avslappnande, även fast jag haft saker planerat typ varenda dag. Classic. Känner mig dock ganska utvilad all in all så måste ju betyda att det hela inte var alltför ansträngande i alla fall.
 
Anyhow. I tisdags hade vi vår enda hemmakväll utan planer - Josh lagade kvällsmat när han kom hem från band practice, och därefter tog jag ett bad, och så spenderade vi resten av kvällen i en hög i soffan och såg på myrvideor. Livskvalité right there ju.
 
På onsdagen var jag hemma hos Paul, Cal och Emma och spelade Blades in the Dark (är alltid lika roligt varenda gång jag lyckas stjäla ännu en av Joshs kompisar och bara börjar åka hem till dem utan honom alltså bless hans stackars själ som får stå ut med det här hela tiden). Eftersom Josh var på band practice typ varenda kväll hela veckan var D&D inställt, så istället var George och Ted med på Blades istället, vilket såklart omedelbart resulterade i en hel massa katastrofer och generella blodbad. Deras grupp var verkligen doing so well ända tills jag och de andra D&D-folken började dyka upp och nu är de superefterlysta och har sprängt skepp hit och dit och herrejissus. Var i alla fall en asrolig session as per usual, och hängde kvar i lägenheten med alla någon timme efteråt och bara catchade upp en stund, innan jag stack tillsammans med Ted och George och kom hem lagom tills Josh hade gett upp dagens pianoövningar.
 
Torsdagskvällen spenderade jag med att se en liveshow av Within the Wires på London Podfestival - det är en av min och Joshs favoritpoddar, och jag hade från början köpt biljetterna till hans födelsedag, vilket ju var en prima idé tills det visade sig att Joshs band skulle ha sitt stora gig precis samma dag. Oh well. Bjöd med mig Mats istället (som i slutändan blev caught up på jobbet och inte kunde komma heller, vilket faktiskt var lugnt considering att jag också var sen från jobbet och basically bara fick flänga in i lokalen när de redan hållt på i typ tio minuter haha).
 
Var himla bra i alla fall - de hade Q&A's med skaparna som var himla intressant, och när det var klart mötte jag Mats i King's Cross och vi spenderade därefter kvällen med att driva runt mellan diverse pubar i området och prata om PJ Harvey och alla våra känslor om livet och döden och kärleken och allt däremellan. Sån pubkväll som jag älskar mest av allt, basically, när man bara sitter och vräker ur sig alla sina svåra känslor och problem och har världens mysigaste lilla terapistund mellan sig. Ah. Fan vad jag älskar bästisar ändå. Kom hem framemot midnatt, kraschade i säng, och morgonen efter när jag skulle pussa Josh hejdå innan jag gick till jobbet (efter att han ramlat hem framemot morgonsnåret någon gång) fick jag glitter i hela ansiktet, vilket jag tolkade som att giget hade varit någon sorts succé i alla fall (alltså det faktum att en av de säkraste sätten att se om jag varit i närheten av Josh är att se om jag har glitter på mig är ju fan ridiculous ändå? who authorised den här absoluta manic pixie dream boy).
 
Efter jobbet på fredagen åkte jag till King's Cross och mötte upp mamma, som hade varit och jobbat i Wales och svängde inom London på vägen hem. Vi åkte hem och såg på skräptv och åt fish n chips och drack vin och mös en hel massa. Josh kom hem framemot kvällen och bestämde sig för att mamma var tvungen att bli introducerad till äkta brittisk kultur aka Coronation Street, och så spenderade vi resten av kvällen med att försöka lista ut vem som var vem och hur allt hängde ihop och mamma satt mest och bara skakade förundrat på huvudet mest hela tiden, vilket ju är den enda rimliga reaktionen på Corry ändå.
 
På lördagsmorgonen åkte Josh upp till Sheffield för att fira sin storasysters födelsedag, och efter jag tagit mig igenom ett lördagsskift på jobbet gick jag och mamma och åt halvt ihjäl oss på Wahacas innan vi promenerade hem, mötte upp med Mats, och spenderade kvällen med att se klart på Fallet (som är så JÄVLA ridiculous och dumt och helt fantastiskt och jag älskar det), skratta så vi dog, och dricka rödvin i massor. Ah. Väldigt wholesome indeed.
 
Söndagen var mammas sista dag i London, så vi spenderade det på bästa sätt, aka med en shoppingspree. Brunchade på vårt nya bästa café, och åkte därefter ut till Westfield i Stratford där jag investerade i en jättedyr (men JÄTTEFIN) översizad skjorta med tigrar på, och köpte ansiktsmasker på Lush bara för att. Åkte inom Spitalfields Market en stund efter det eftersom jag insåg att jag inte visat mamma det förut och jag älskar en ursäkt att åka dit. Åt tiramisutårta till fika, och köpte lite roliga småpryttlar innan vi åkte hem, beställde pizza till kvällsmat, skypade med Elin och spenderade resten av kvällen med att se precis alla dåliga svenska tv-program vi kunde hitta, lägga ansiktsmask och vräka i oss chips. Mmmm livet på en pinne ju.
A Look.
 
Mamma skulle upp rövtidigt för att flyga hem, så vi sa godnatt lagom tills Josh kom hem från Sheffield runt midnatt någon gång (alltså han smsade mig och bara "kan jag be dig om en tjänst som skulle cement your status som världens snällaste flickvän?" och jag trodde genast att det skulle vara någon stor konstig omständig tjänst och så smsade han några sekunder senare och bara "jag är hemma om en halvtimme kan du börja tappa upp ett bad till mig" som att det var historiens största tjänst alltså???? sötnos).
 
Han kom hem lagom tills badet var fyllt och det var precis ett glas vin kvar i flaskan, och han kastade sig huvudstupa i min famn och låg där och mumlade "my lovely lovely lovely" ett tag innan han gick och badade och jag nästan exploderade av tillgivenhet till den där märkliga bedårande lilla människan.
Var rätt bra timing att han var iväg hela helgen så att jag fick en massa ensamtid med mamma, men herrejösses vad orimligt jag saknade honom? Han har varit borta i typ en vecka utan att jag saknat honom såhär mycket? Who knows. Var ju lite fint att han i alla fall verkade ha saknat mig typ lika mycket, haha.
 
Sov konstigt hela natten (var asvarmt idag så tror det bara var oväntat svettigt och obehagligt hela natten tbh), och försökte somna om igen efter Josh hade gått till jobbet utan större framgångar. Och för att jag bestämt mig för att spendera dagen med att till sist flytta över alla mina grejer från mitt (gamla) sovrum till Joshs (eller, well, vårt, numera) sovrum. Josh har två enorma garderober och garderoben i mitt rum var för liten redan när jag skaffade den, så jag har varit allmänt pumped för att äntligen ha lite plats hur länge som helst. Tog typ hela förmiddagen att sålla bort gamla kläder jag inte använder längre och skapa någon sorts ordning i det hela, men det blev himla bra i slutändan ändå måste jag nog säga. Ska bli så himla najs att inte behöva smyga in i gästrummet varje morgon och sno med sig lite kläder varenda gång vi har gäster. Måste bara lista ut vartfan jag ska ha mitt smink nu när jag inte har nåt sminkbord längre, bara. Oh well. Fönsterkarmen får funka sålänge.
Före - eller, well, efter att jag rensat ut de få saker Josh hade därinne, vilket mest inkluderade saker som olika sorters djurhattar, en hjälm, några ponchos och en enorm sektliknande robe med huva som jag har en hel del frågor om vad den egentligen använts till.
Efter! Har en riktig garderob nu! Och PLATS ÖVER och allt!!! Hallelujah!!!
Att hänga mina korsetter på dörren kändes mest rimligt, och är honestly himla nöjd över att få ha dem lite mer på display numera. De är ju himla fina, ändå. (ALSO, can you spot den där tigertröjan jag köpte i lördags som jag pratade om? COOL VA)
 
Därefter städade jag huset på historiskt lättdistraherat vis (lägenheten var inte så stökig vilket var himla tur för jag kunde VERKLIGEN inte fokusera överhuvudtaget), och tvättade sofföverdraget och bordsdukarna och lite annat (mest för att jag är beroende av Vanish nu sen jag insåg att det tar bort typ alla historiens fläckar och det är världens jäkla HIGH att se hur rent allt blir).
 
Så, ja. Det har varit en mysig vecka rent allmänt, tycker jag nog. Lagom mycket action och ganska mycket har bara varit generellt mys med folk jag tycker om, så mer kan man ju inte kräva, direkt. Verkar som att den här veckan kommer innehålla lite av båda - ska ha board game night med Paul Cal och Emma på onsdag, spela D&D på torsdag, och så på lördag kväll ska jag ta tåget upp till Stoke och hälsa på Nat och universitetsfesta (och förmodligen se på allsköns dåliga hästserier för det är vår bästa grej). Har inte haft en redig RÖJARHELG på länge, så det kan nog vara skoj, även fast jag har en känsla av att universitetslivet kommer komma som något av en överväldning för någon som jag som numera mest lever sitt liv som någon sorts pensionär som mest odlar örter och blir exalterad av tvättmedel. Pray 4 me.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress