Vet inte om det är för att jag vet att jag ska spendera hela veckan med Mats men det verkar som om min Patti Smith-fas till sist anlänt? Hon är ju verkligen coolast och bäst i hela världen, after all.
 
HOWDY! Det har varit en rätt lugn vecka all in all. Jobbet har äntligen, ÄNTLIGEN, kommit in i den vanliga januari-svackan och har börjat återvända till att vara mitt favoritjobb igen (har haft tid att gå runt och fixa och dona med en tekopp i handen och har kunnat omorganisera sektioner som blivit stökiga och bara ??? tyckt om mitt jobb igen???). Har varit så himla stressigt sen typ i somras att jag nog har glidit ifrån min kärlek till det hela en del. Annalisa läste tarotkort för mig på nyår som fick det att låta som om jag borde byta jobb - vilket, to be honest, jag förmodligen borde så småningom at some point ändå - men nu börjar jag påminnas om varför jag älskar att jobba i bokaffär så himla mycket. Kan liksom inte föreställa mig någonstans jag skulle tycka om lika mycket? Oh well. Tänk om man hade haft samma passion för att, typ, jobba på bank eller nåt. Hade ju gjort livet lite enklare (och mig allmänt rikare), om inte annat. Oh well. Tror det här året kommer bli rätt avgörande i hur länge jag ska stanna kvar, to be honest. Om 2019 blir som 2018 jobbmässigt vet jag fan inte om jag orkar med det. Kombinationen underbetald och överarbetad är ju sällan så lockande, liksom, men å andra sidan så kommer väl my services som en outbildad invandrare i post-Brexit England inte vara så himla eftertraktade, heller. Håhåjaja. Livet.
 
Anyhow. Förutom att jobba har jag spenderat en hel del tid med att pussla (som jag har älskat och varit bättre på än jag trodde jag skulle vara vilket är allmänt najs). Har gått och lagt oss as-sent flera nätter i rad bara för att vi inte har kunnat ge upp innan vi har hittat Precis Den Rätta Biten och det har rent allmänt varit en av våra bästa nya idéer i allmänhet (och nu är Josh borta en hel vecka och jag vet att jag inte kan pussla klart utan honom men jag???? VILL VERKLIGEN??? hjälp???). Har förutom det spenderat de flesta kvällarna liggande i en hög i soffan med huvudet mot den där lilla gropen precis över Joshs nyckelben (om jag kunde leva hela mitt liv precis där hade världen varit perfekt, to be honest) och sett på myrvideor och en massa dåliga Let's Plays och ätit en hel massa pasta, så det har varit rätt ultimat all in all i allmänhet, måste jag nog tillstå.
 
I tisdags hade George dinner party (för att han är någon sorts riktig vuxen person) för några av sina kompisar, så han lagade asgod nudelsoppa till oss alla och vi spenderade kvällen med att dricka vin och prata om livet och dåliga skolsystem och alla gjorde sina försök att hjälpa till med mitt och Joshs pusslande (precis ALLA blir verkligen helt indragna i pusslandet så fort de får syn på det? det är som en drog dethär alltså).
 
I onsdags var Ellie här och tvättade, och därutöver skypade jag och mamma och BOKADE VÅRA FLYG TILL NEW YORK!!!!! JAG SKA ACTUALLY PÅ RIKTIGT I VERKLIGHETEN TILL NEW YORK!!!!!!!!!! WHAT THE FUCK!!!!!!!!!!!! Har velat åka dit så himla himla länge och avfärdat idén mer och mer ju äldre jag blivit med att jag aldrig skulle ha råd eller vilja ta mig tid att spara för att ta mig dit, men så kom Vickans bröllop som ett tecken från ovan och nu ska vi faktiskt dit!!! Flygen låg under min högsta smärtgräns så att jag inte ens behövde använda precis alla mina sparpengar (de kommer ju gå åt ändå since vi fortfarande har flyg att boka för att ta oss till bröllopet + något bra Airbnb i New York, men behövde inte lägga allt på flyg till att börja med i alla fall!), så nu har jag redan börjat lusläsa precis alla NYC-reseguider vi har på jobbet och skriva ner precis allt som verkar skoj (visar sig att vi är där över NYC Pride vilket jag är orimligt hype över med tanke på att jag missat London Pride precis varenda år). Gud, är så himla taggad.
 
I fredags spelade vi D&D för första gången på året, och alla var överexalterade och hype och vi fick i princip ingenting alls gjort (förutom att min karaktär blev vän med en korp vilket var fint!!!!) förutom att (typ) bestämma vart vi ska härnäst, men det var en perfekt session att kick the year off with (är snart exakt ett år sen jag började spela D&D för övrigt vilket ju är allmänt sjukt). Ska bli najs att få sin weekly fix igen.
 
Och så i lördags morse gav jag Josh en hel massa hejdåpussar, sa "I love you please don't break all your bones", och så åkte jag till jobbet och han och George flög till något berg i Franrike för att åka skidor i en vecka. Är fint att vi, trots vår codependency, fortfarande har individuella saker som bara är våra, men to be honest är jag mest glad att jag slipper följa med. Skidsemester är verkligen det värsta jag kan föreställa mig i hela världen. Vet inte om man hade kunnat betala mig tillräckligt med pengar för att övertala mig att följa med, tbh.
 
Så nu har jag varit gräsänka i ett par dagar, och so far har det varit ett rätt framgångsrikt projekt. Om inte annat fick det mig att inse just hur sällan jag är helt själv nuförtiden. Räknar ju knappt Josh som "en annan människa" nuförtiden så när det verkligen är helt tomt och tyst blir det så himla stor omställning i allmänhet. Var rätt konstigt att komma hem från jobbet igår till ett tyst och mörkt hus och veta att ingen mer skulle komma hem. Jag åt en massa onyttig mat och såg tonvis av dåliga Youtubevideor och tog ett långt bad med ett glas överblivet rödvin (dricker aldrig ensam annars bc det är typ? det ledsnaste jag kan föreställa mig? men vi hade typ exakt ett glas rödvin över i flaskan så kände att det kunde vara ett undantagsfall. Plus att dricka i badet lutar mer åt lyxig hemmafru än ensamt och ledsamt, så kommer nog undan ändå). Kunde inte somna på jättelänge och fick halvpanik av precis varenda konstigt ljud i hela huset (var asblåsigt ute så allting lät som mystiska fotsteg), och var rent i allmänhet bara så himla medveten om att det bara var jag i huset hela kvällen? Att det var helt tyst såvida jag inte gjorde några ljud ifrån mig och att det inte skulle komma hem någon mer idag och allt sånt var av någon anledning så himla unsettling? Tänk att man trodde att man var helintrovert en gång i tiden, va. Jissus.
 
Anyway. Idag har varit mycket bättre. Tror gårdagen bara var övergångsfas, för idag har jag mest njutit i fulla muggar. Gjorde mina måndagssysslor idag eftersom Mats kommer hit imorrn, så tog sovmorgon till tolv, gjorde yoga, åt en massa gött till frukost, och drog därefter maximal nytta av just det faktum att ingen skulle komma hem på hela dagen, och bara skräpade runt framför tv:n i flera timmar innan jag satte igång och städade huset supernoga i en massa hörn jag inte orkat ta itu med innan (hatar att städa när någon annan är hemma since de bara är ivägen hela tiden, så på måndagar har jag oftast någon sorts tidspress att bli klar innan George och Josh kommer hem från jobbet så jag slipper störa mig på dem och kan dammsuga till ABBA ifred). Lyckades till och med äntligen städa ur The Void (som är namnet på den lilla förvaringsskrubben vi har i hallen), som har varit superkaotisk och stört ihjäl mig hur länge som helst. Mycket nöjd. Som motvikt till hur mycket jag kommer sakna mina grabbar i veckan så kommer det i alla fall vara skönt att ha huset förbli såhär rent längre än några dagar.
 
Imorrn ska jag iväg och hårmodella på morgonen (insåg att det nog var en bra idé att kapa lite hår innan jag ska iväg till Kanarieöarna och vara svettig en vecka), springa runt på stan och Göra Lite Ärenden såsom att hitta en ny bikini och köpa lite ny ansiktskräm och strumpbyxor (kan någon lära mig att sluta köpa strumpbyxor på Primark som går sönder efter 0.2 sekunder jag får panik), och så kommer Mats hem till mig efter jobbet och stannar till på torsdag!!!!! Så himla taggad för en massa massa kvalitétstid med honom igen. Planerna för veckan är därmed mest en massa Mats-time, och så ska vi förmodligen till Paul, Cal och Emmas någon gång i veckan och spela brädspel, för det är så gott som en veckotradition vid det här laget. Känns lovande, all in all.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress